07.02.2015 16:56
Moje pierwsze targi motocyklów i skuterów
Największy tłum przy stoisku Yamahy. Dużo zainteresowania w okół Junaków - szczegółnie nowych chopperów z silnikiem 125cm3. Fajnie wygląda, mimo to, że silnik jakoś nie pasuje do ramy :-) Koła by lepiej wyglądały ze szprychami.
Ducati Scrambler przyciagał wiele ciekawych. Widać też, że rynek się już przygotował na nowicjuszów z prawkiem B - marki o których nigdy nie słyszałem - Kymco, Zipp. Na stoisku Almot ogromny wybór studwudziestopiątek pod marką Junak i Romet, sprowadzone kontenerami z Chin. Nie było od Rometa ich Ogar Caffe 125, natomiast wrocławski customiser Unikat pokazał co można zrobić w Ogarem za półtora tysięcy złotych ekstra. Coś jak brytyjski Chińczyk Herald 125, i zcustomizowana wersja jego, Mutt 125.
Europejska oferta dla katbeowców dość skromna, nie może dorównać liczebnie chińskiemu produktu. KTM i Husqvarna mają swoje modele; jest Rieju Marathon i Tango, mała Aprilia, no i mój Derbi Cross City 125.
Yamaha WR125R świetny, ale strasznie wysoki; ledwo mogłem na niego wleźć. Yamaha YBR125 nadal zniechęca mnie brzydotą - gdyby Yamaha zrobiłaby SR125 naśladując piękny retro SR400, to byłby ogromnym hiciorem wśród retrokochających hipsterów i nie tylko. Lubię SR400, ale bardziej wolę SR400 w wersji Yamaha Yard Built - Homage by Bender Brothers. Pytałem się na stoisko z Yamahami, mimo to, że firma reklamuje program Yard Built, to nie wiedzą jak to będzie wyglądało w praktyce.
Suzuki VanVan wygląda wręcz komicznie w rzeczywistości, a Honda i Kawasaki nie chcieli się wystawiać, więc tłum się nie dowiedział jaką mają ofertę dla nowych motocyklistów.
Największa oferta dwuśladów w kategorii 125 to skutery - no i w sumie dobrze; jak pisałem, jeśli to doprowadzi do zmian w dojazdach do pracy, z czterech kółek na dwa, to będzie świetny wynik dla naszych legislatorów.
Najbardziej mnie przypadły do oka dwa Harleye - WL, jeden wojskowy...
... a drugi cywilny, oba mające swoje 70 lat.
Apropos retro, chciałem skorzystać z okazji i kupić sobie na targach kask typu vintage/jet/open-face, w kolorze białym, na lato. Czarne matowe, owszę były, lub okryte różową skórą dla pań na skuterach, ale białych nie było. W sumie zostawiłem na miejscu 25 złotych na bilet, i tyle.
Najśmieszniejszy dialog podsłuchany na targach:
Syn do ojca: "Ja cię... Ależ faaaajny!"
Ojciec do syna: "Za osiemnaście tysięcy kupisz sobie samochód."
Komentarze : 4
Jaki skuter warto wybrać na początek? Mam spoko ofertę na modele peugeot od ich importera, firmy scooter, no taniej przynajmniej niż normalnie - warto isć tę markę, czy uderzać w coś innego? oczywiscie chodzi mi o jakaś 50
Za łatwo omylnie usunąć komentarz!
Podpis: mufka
Treść:
choper Junaka to silnik 125cc w ramie od 320cc, dlatego nie pasuje to optycznie, do tego chopera jest troche akcesoriów, brata bliźniaka w ofercie ma Romet, więc można zbudować własne coś bazując na jednym lub drugim, taki custom dla mniej zamożnych
Yamaha robiła jeszcze niedawno SR125, przeszukaj ogłoszenia, natomiast obecnie w ofercie zastąpiła ją YBR125Custom. WR125R to klasyczne Enduro dlatego jest wysoka
jak zwykle targi w wawie to kompletna padaka jak ktoś był gdzieś na świecie na trgach nigdy do wawy już nie wróci
Archiwum
Kategorie
- Na wesoło (656)
- Nauka jazdy (9)
- O moim motocyklu (5)
- Ogólne (151)
- Ogólne (5)
- Ogólne (3)
- Wszystko inne (25)
- Wszystko inne (4)